Sjuk

Inte nog med att jag mådde illa och spydde för ett par dagar sen, det utvecklades i någon form av grov förkylning. Usch! Natten till igår hostade jag mig igenom, måste ha ekat i hela valsta. Stackars Danne och stackars Jessica som befgann sig i samma lägenhet som jag, jag låter verkligen som en riktig kärring och skrikhostar. Haha...

Hur som helst så släpade jag mig till jobbet igår, kändes bäst att åka dit och försöka göra det bästa av dagen och inte sjukanmäla mig klockan 5 på morgonen, det hade varit fittigt gjort. Så hela dagen sprang jag runt svimfärdig med huvudvärk och hostade som en jag vet inte vad. Jag mådde verkligen riktigt jävla dåligt och jag såg på en del personer att de verkade tro att jag överdrev, Ni förstår, på min arbetsplats är det massvis med ungdomar som utnyttjar systemet och ringer sig sjuka för påhittade syndrom och diverse bakfyllor. Så det är jävligt svårt att bli tagen på allvar. Riktigt jävla tråkigt tycker jag!!! Jag ska inte behöva känna skuldkänslor för att jag blir sjuk, men någonstans gör jag det ändå. Gah! Jag blir tokig.. Får knalla upp till vårdcentralen imorgon och få ett bedömmande och ett intyg.

Iallafall så hämtade pappa mig direkt när jag slutade och körde upp mig till AMC. Jag står ju i kiosken där varje onsdag, och det är jag som låser upp och öppnar banan så det var samma grej där, jag fick helt enkelt släpa mig dit och hitta en ersättare på plats. Mamma och Helene kom tillslut och tog över, då däckade jag på en soffa. Helt sjukt vad sliten jag var.

Tillslut kom jag hem och mötte en tom lägenhet, soft. Jag gick och köpte sjukmat som tex fruktsoppa och glass, fick tag i lite hostmedicineroch kröp ner i soffan. Jag måste ha somnat tidigt, för jag vaknade inte ens av att Danne kom hem, jag var helt utslagen och är det fortfarande, orkar inte röra mig. Huvudet snurrar, halsen svider och näsan rinner som en jävla kran. Feber vettefan om jag har, vet inte riktigt hur jag ska kunna känna det på mig själv. Men kallsvettas gör jag, har man feber då? Vet inte.

Kanske ska försöka göra någon form av nytta idag och knalla ner till tvättstugan? Hann tvätta en maskin igår insåg jag nu då jag hittade en hög emd rena, vikta kläder. Det sjuka är att jag inte minns att jag har gjort det. Haha.

Kommentarer
Postat av: denise

usch aktad ig tänk om du har svininfluensan!! gå till dotkorn1!!

2009-05-14 @ 14:37:25
URL: http://nisur.blogg.se/
Postat av: julia

Så ska du inte känna! Du är ju sjuk! Är man sjuk får man vara sjuk! Alla vet att du är sjuk! Tänk inte på det. se till och ta hand om dig själv och kom tillbaka när du blir frisk!!

2009-05-15 @ 22:18:45
URL: http://mcjulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0