Utkast: Hejsan! Jag ...

Hejsan!

Jag kom precis hem från jobbet och insåg att varken Danne eller Krille var hemma vilket var det bästa som kunde hänt just nu. Jag gick runt, svor och vrålade för att få utlopp för all ilska jag samlat på mig idag, hahaha! Vilken tönt jag är. Men jag har inget val, jag har börjat styra mina aggressionsutbrott varje jävla dag för att kunna jobba och ligga på topp som det förväntas av mig. Det är JÄTTEsvårt och jag blir heeelt slut av att fokusera så stenhårt på att inte lacka ur vilket kanske låter väldigt konstigt i just dina öron när du läser, men jag har insett vilka stora problem jag har med min ilska och bestämt mig för att nu jävlar ska jag ta itu med det här och lära mig att hantera det! =) Ofta får jag frågan varför jag jobbar på donken och åsikter om att det verkar vara världens sämsta jobb, att jag borde byta för bättre lön osc osv osv vilket är en åsikt jag kan acceptera till hundra procent. Jag hade samma fördomar och hade inte trivts om jag inte visste att jag kunde få utvecklas, för det är möjligheterna som finns som gör mig taggad! Det som gör det värt att stanna kvar på Mc Donalds är att jag vet att det lönar sig så bra i längden, att jag ändå inte kan hitta ett jobb med samma utvecklingsmöjligheter när jag är sjutton år gammal som jag vet att jag har här och fått bekräftat från skiftledare, restaurangchef och självaste franchisetagaren och framförallt att jag trivs jättebra med kollegorna och 9 gånger av 10 har fruktansvärt roligt medans jag jobbar. Just nu är jag liten och kaos och ska börja klättra till skiftledare när som helst, men jag vill komma längre så länge jag är kvar inom Landbro.

Så mitt första steg har varit att kontrollera min aggressivitet, vilket jag tycker funkar relativt bra. Nu gäller det att reda ut lite trassel mellan diverse kollegor enligt mig sen ska jag ta itu med mig och mina kaosproblem.

Imorgon ska jag ta itu med ett problem också, det gnager i mig men jag inser att jag faktiskt måste lösa det för att kunna jobba. Suck!

Nu är det in i duschen och sen iväg till Mc Camp i Runby. Mohaha.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0